Artykuły wniosą świeżość w Twój pogląd i sposób życia! Jesteśmy ciekawi świata, przez Naszą dociekliwość rozłożymy na czynniki pierwsze nawet najprostszą informacje.

Obuwie, a prawidłowo ukształtowana stopa

Buty mają duże znaczenie w kształtowaniu się odpowiedniego ustawienia stóp. Natomiast źle rozwijające, się kończyny dolne mają wpływ na ogólną sylwetkę, ponieważ stopy to podstawa utrzymująca cały ciężar ciała. Właśnie dlatego o stopy powinniśmy szczególnie zadbać.

Prawidłowa stopa

Jednym ze sposobów na zbadanie stopy jest zaobserwowanie zużycia obuwia. Jeśli aktualnie noszone buty, stały się zniekształcone lub podeszwa jest w nienaturalny sposób starta może, to być znak na nieprawidłowe formowanie się stóp.

We wczesnym wieku dziecięcym stopa jest bardzo ruchliwa, zwłaszcza palce. Jest to trening dla mięśni stopy, przygotowuje to młodego człowieka do późniejszych wysiłków statycznych.

Dlatego ważne jest aby:

– Nie krępować stóp dziecka ciasnymi śpioszkami, czy obuwiem. Przy odpowiedniej ciepłocie pomieszczenia najlepiej jest, by małe dziecko miało stópki obnażone i bawiło się nimi do woli.

– W początkowym okresie chodzenia w domu, należy dziecku wkładać miękkie, lekkie, elastyczne butki, na spacer zaś – obuwie nieco mocniejsze. Trzewiki powinny posiadać cholewkę sięgającą powyżej kostki.

-Podeszwa – o grubości i kształcie dopasowanym do wyglądu anatomicznego stopy. Cienka i elastyczna we wszystkich kierunkach, żeby stopa mogła się dowolnie zginać w każdą stronę. Giętkość podeszwy umożliwia mięśniom stopy udział w chodzie. Bo, gdy mięśnie nie pracują, jednocześnie się nie rozwijają, prowadzi to do patologicznych zmian w obrębie stopy.

-Tyłostopie – na którym głównie spoczywa ciężar ciała, powinno być ujęte przez twardy zapiętek obejmujący ściśle piętę.

-Długość buta – obuwie powinno posiadać tzw. naddatek funkcjonalny. To oznacza, że wkładka w bucie powinna być trochę dłuższa od ogólnej długości stóp, ponieważ w czasie chodu stopa skraca się i wydłuża. Jeśli palce nie mają wolnej przestrzeni, ulegają przykurczowi, w następstwie czego powstają zniekształcenia.

Konieczność zmiany obuwia                                                                                               

Ważne jest, aby zmieniać obuwie pozwala, to odpocząć stopom. Każdy, typ obuwia jest przystosowany do innych warunków zewnętrznych. I chodzenie np. ciągle po płaskim podłożu, zwęża program działania mięśni stopy, wprowadza przeciążenia jednych grup i bezczynność innych.

 Duży wpływ na styl noszonego obuwia ma moda  i odrębność kulturowa

Okres najnowszych trendów, charakteryzuje się noszeniem wąskiego obuwia z długim szpicem noska i szpilką obcasa. Pozostawia po sobie wiele deformacji stóp u kobiet.

Obcasom szpilkowym, mówimy stanowczo: NIE!

Powoduje on przeniesienie obciążenia na przodostopie, które jest do tego nie przystosowane, co w konsekwencji prowadzi do jego spłaszczenia. Stałe chodzenie na wysokim obcasie doprowadza do skurczu ścięgna Achillesa, co rzutuje na całość postawy.

Popatrzcie na swoje obuwie i dokonajcie oceny waszych stóp.

Tomek

3 comments on “Obuwie, a prawidłowo ukształtowana stopa

  1. Anonim
    1 Kwiecień 2013

    F*ckin’ awesome things here. I am very glad to see your post. Thanks a lot and i am looking forward to contact you. Will you please drop me a e-mail?

    • czasnasport
      1 Kwiecień 2013

      Hello.

      thank you very much🙂 To what do you most want to communicate?

  2. Bartosz
    23 Grudzień 2014

    Super artykuł jestem lekarzem i interesuję się stopami oraz ich wadami (koślawość, szpotawość, płaskostopie …) do tej pory polecałem blog na stronie http://www.dlastopy.pl ale ten artykuł jest równie wyczerpujący na temat.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 26 Luty 2013 by in Zdrowie and tagged , , , , .
Jestem Fit
%d bloggers like this: