Artykuły wniosą świeżość w Twój pogląd i sposób życia! Jesteśmy ciekawi świata, przez Naszą dociekliwość rozłożymy na czynniki pierwsze nawet najprostszą informacje.

Reklama w sporcie

Pozwolę sobie przytoczyć stwierdzenie, że „Sport nie istniałby bez reklamy, jak i reklama bez sportowca”. Współczesny rynek jest tak zawładnięty przez świat mediów, że wykorzystują twarze słynnych sportowców. Najpopularniejszą formą jest reklama polecająca czyli krótki spot, w którym sportowiec zachęca do skorzystania z danej usługi lub przedmiotu.

Najnowsza reklama marki samochodu Opel, przedstawiająca model Astra Sedan. Z udziałem trzech najsłynniejszych polskich piłkarzy; Robert Lewandowski, Łukasz Piszczek oraz Jakub Błaszczykowski.

delecta_bydgoszcz_640x360_crop_rozmiar-niestandardowy (1)

Sami sportowcy, też chętnie podejmują współpracę z odpowiednimi markami. Umowa ze sponsorem polegająca na obustronnej korzyści – w zamian za wsparcie finansowe, zawodnik lub drużyna sportowa zobowiązuje się eksponować logo firmy oraz dbać o dobry wizerunek. Największą popularność w tego typu przedsięwzięciach mają sporty drużynowe. Stroje zawodników, są obszyte z każdej strony „logo” danej marki.

Najbardziej opłacalnym rozwiązaniem jest podpisanie kontraktu ze sportowcem na wyłączność z przedstawicielem danego produktu, bądź odzieży.  Istotnym czynnikiem jest dopasowanie osobowości zawodnika do danego przedmiotu, czy będzie wiarygodny, czy będzie wzbudzał zaufanie klientów. Wysokie osiągnięcia w danej dyscyplinie sportowej nie zawsze otwierają drzwi zawodnikowi do współpracy z mediami.  Najważniejszym czynnikiem jest to, aby sportowiec był rozpoznawalny i pełen charyzmy. Anna Kurnikova, jest doskonałym przykładem, ma mniejsze sukcesy na swoim koncie niż rywalizujące z nią koleżanki na korcie tenisowym, a jednak to właśnie ona została twarzą kampanii obuwia sportowego marki K-Swiss.

This slideshow requires JavaScript.

Ania

2 comments on “Reklama w sporcie

  1. Vinda
    4 Sierpień 2013

    Jeśli chodzi o Kurnikową, to powiedziałabym, że chodzi raczej o urodę niż o charyzmę, co skutkuje wtłaczaniem do odgrywania roli ładnej pani i skali endorsmentów w ogóle nieproporcjonalnej do jej osiągnięć. A w temacie, to polecam rozpoczynający się jutro na platformie Coursera kurs Global Businesss of Sports https://www.coursera.org/course/globalsportsbusiness, sądzę, że będzie ciekawie🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Jestem Fit
%d bloggers like this: