Artykuły wniosą świeżość w Twój pogląd i sposób życia! Jesteśmy ciekawi świata, przez Naszą dociekliwość rozłożymy na czynniki pierwsze nawet najprostszą informacje.

Kalejdoskop rowerowy

Sezon rowerowy już niebawem wkroczy na nasze ścieżki rowerowe tak, więc wzbogacę waszą wiedzę o podstawowe informacje na temat typów naszych jednośladów. Podziału  dokonujemy ze względu na budowę oraz przeznaczenie. Jest ich sporo, dlatego skupmy się tylko na najbardziej popularnych.

Miejski
Rower Miejski
Tradycyjny rower miejski zbudowany jest najczęściej na dużych  kołach 28 – calowych. Swoją budową umożliwia wygodną i komfortową jazdę w pozycji wyprostowanej. Dzięki bagażnikowi montowanemu z tyłu oraz z przodu  umożliwia on zabranie niezbędnych rzeczy na uroczy piknik. 
Rowery miejskie ze względu na konstrukcje ramy dzielą się na dwa typy:-pierwszy z  ramą konwencjonalną (tzw.męska) z górną mocowaną rurą, -drugi typ to rama damska (tzw. damka) z górną rurą znacznie obniżoną w celu wygodniejszego wsiadania i umożliwiająca jazdę w spódnicy lub sukience.

Dirt

Rower dirtowo-streetowy
Rower przeznaczony do jazdy na ulicach, skateparkach i dirtach (specjalnych hopkach). Służą do wykonywania różnego rodzaju trików (ewolucji). Rowery dirtowo-streetowe posiadają specjalnie wzmacniane części. Stosuje się amortyzatory  do około 100 mm skoku lub sztywne, wytrzymałe widelce. Najczęściej nie posiadają przedniego hamulca, czasami też tylnego i są „osadzone” na kołach 24 lub 26 cali. Przerzutki  nie są stosowane, a wraz z nisko położonym siodełkkiem, sprawiają że rower nie jest wygodny w czasie normalnego użytkowania. Konstrukcja rowerów dirtowo-streetowych zapewnia ich wytrzymałość, gdyż różnego rodzaju skoki lub triki mocno eksploatują sprzęt w czasie grawitacyjnych akrobacji.

Downhil

Rower zjazdowy/Downhilowy
Rower często wyglądem  porównywalny do motocykla klasy Cross. Przeznaczony do najbardziej ekstremalnych warunków. Rowery zjazdowe ze względu na posiadanie najwytrzymalszych części  ważą w przedziale 15-20 kg, są w pełni amortyzowane i posiadają geometrię odmienną od reszty rowerów górskich. Ogromny skok zawieszenia w przednim amortyzatorze, amortyzowana rama, duże tarczowe hamulce hydrauliczne (podobne budową do motocyklowych czy samochodowych) umożliwiają nam  poskramianie stromych szlaków górskich, przełamanie swojej bariery strachu. Tego typu rower podobnie jak rower dirtowy, również nie nadaje sie do jazdy codziennej ponieważ na równej nawierzchni zawieszenie jest za miękkie, czym skutkuje bardzo szybkim opadnięciem z sił.

Jako ciekawostkę dodam, że skoki wykonywane przez zawodowców liczą nawet do KILKUNASTU metrów wdal a największą prędkość podczas zjazdu z góry na takim seryjnym rowerze osiągnął Markus Stoeckl 210km/h.

Rower  szosowy
(zwany popularnie kolarzówką)                                                                                                                   

KolarzówkaTo sportowy rower dostosowywany przede wszystkim, do poruszania się ulicami i powierzchniami mocno utwardzonymi. Rozwijający zawrotne prędkości dochodzące nawet do kilkudziesięciu km/h. A to wszystko, dzięki wąskim oponom, pochylonej aerodynamicznej sylwetce oraz bardzo niskiej masie. Zastosowanie  ultralekkich i ultra wytrzymałych materiałów jak karbon, duraluminium, tytan.

bmx

Rower BMX
Są to rowery z kołami najczęściej 20- lub 24-calowymi, które posiadają wzmocnioną i uproszczoną konstrukcję bez przerzytek i amortyzatorów. Rama jest mała, kierownica wysoko położona, a na osiach kół są zamontowane odstawiające pegi.

Rower BMX jest używany głównie do wykonywania ewolucji oraz do wyścigów na bardzo krótkich dystansach z wykorzystaniem przeszkód.

choper

Rower Chopper Custom
Rower Chopper czyli miejski krążownik, do wożenia się po mieście i przysłowiowego lansu. Nie bez powodu nazywany choperem, ponieważ rama roweru  i motocykla chopper jest uderzająco podobna. Spoglądając na tego typu rower odnosi się wrażenie, że przed chwila został wyciagniety z niego silnik i bak paliwa.

Niestety w Polsce nie jest jeszcze, tak popularny jak za granica. Nie znajdziemy go  w sklepach rowerowych, są robione pod samego klienta. Najlepszym przykładem popytu na taki rower jest  USA, gdzie w prawie każdym filmie możemy zobaczyć jak gangsterzy bujają  się na swoich szerokich chromowanych a nawet złotych Customach z bardzo szeroką i wysoko umieszczoną kierownicą.

Jeśli, wytrwaliście do tego miejsca to znaczy, że poszerzyliście swoja wiedzę na temat naszych  dwukołowych pojazdów, nie pozostaje mi nic innego jak wam życzyć szerokości i kultury na ścieżkach rowerowych🙂

Pasion

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Jestem Fit
%d bloggers like this: