Artykuły wniosą świeżość w Twój pogląd i sposób życia! Jesteśmy ciekawi świata, przez Naszą dociekliwość rozłożymy na czynniki pierwsze nawet najprostszą informacje.

Nieużywane ciało niszeje

Obecny tryb życia dla większości z Nas jest pozbawiony ruchu. Ułatwiliśmy sobie pracę, życie codzienne tyloma urządzeniami np. komputerami, telefonami, samochodami. Nie idziemy do sąsiadki na drugim końcu ulicy, tylko dzwonimy. Na zakupy podjeżdżamy autem, – no bo komu chce się dźwigać reklamówkę z chlebem, a nie daj Boże z litrem wody? Może lekko przesadzam, ale w obecnym świecie ludzie są coraz mniej aktywni fizycznie.  Praca przy biurku, odpowiednia dawka snu, relaks przed komputerem.

Nasze ciała stają się przez to coraz słabsze, bardziej zwiotczałe i otłuszczone. Kenneth Cooper, zwany ojcem aerobiku,  w książce Aerbics twierdzi, że  ciało, które jest nieużywane, ulega niszczeniu. Płuca stają się niewydolne, serce słabnie, naczynia krwionośne są mniej elastyczne, mięśnie słabną, podobnie jak całe ciało, które staje się coraz bardziej podatne na liczne choroby”.

zdrowie.jpg

Tak więc by uchronić się przed szybszą śmiercią, czy po prostu złym stanem zdrowia, warto regularnie wykonywać ćwiczenia, prawidłowo się odżywiać i oczywiście odpoczywać.  Myślę, że po prostu warto zadbać o równowagę w swoim życiu. Swoista zasada balansu. Aby nie przedobrzyć zbyt forsownym wysiłkiem, dietą ale i też nie obijać się zbyt mocno. Proszę zauważyć, że skrajności nie są dobre. Bo albo będziemy otyli albo anorektyczni. A oba te stany są klasyfikowane jako choroby.

Proponuję więc rozwiązania powszechne, ale przynoszące efekty. Dieta powinna składać. się z odpowiednio dobranych składników odżywczych i witamin. Jedzenie możemy przygotować dzień wcześniej, kupić kilka orzechów na przekąskę, nie zapomnieć o pierwszym śniadaniu w domu. Warto skonsultować się z dietetykiem, by ustalić nasze menu.  Przede wszystkim z zaufanym lekarzem, który zbada nasz stan zdrowia. 

Spróbujmy wygospodarować kilka godzin ruchu. Pół godziny na jogę, godzina spaceru w niedzielę z rodziną, zmiana windy na schody, przejście kilku przystanków.

A może dojazd do pracy, sklepu rowerem?

T o dość proste rozwiązania, ale przynoszące efekty. Może nie zgubicie kilogramów, ale na pewno poczujecie się lepiej, radośniej. A poprzeczkę warto podnosić z dnia na dzień.

Myślę, że po wprowadzeniu kilku wskazówek w życie będziecie bardziej pewni siebie, silniejsi i pogodniejsi. A wtedy łatwiej przyjdzie walka ze stresem, pokonywaniem codziennych słabości.

Anna Muzyka

3 comments on “Nieużywane ciało niszeje

  1. ćwiczenia
    31 Styczeń 2014

    Ciało mamy jedno i musimy o nie dbać, po to, by nam służyło jak najdłużej

  2. Ireneusz Kazimierczak
    11 Luty 2014

    Ruch jest bardzo istotnym elementem naszego życia. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, albo bagatelizuje to.Nawet lekarze mówią – ruch jest najlepszym lekarstwem, natomiast nie ma lekarstwa, które zastąpi ruch.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Jestem Fit
%d bloggers like this: