Artykuły wniosą świeżość w Twój pogląd i sposób życia! Jesteśmy ciekawi świata, przez Naszą dociekliwość rozłożymy na czynniki pierwsze nawet najprostszą informacje.

Joga – Twój codzienny budzik

 active-84646_640

      Zbliża się zima. Robimy się coraz bardziej leniwi. Słońce nie budzi nas pierwszymi promykami, łaskocząc po nosie, bo za oknem jest niestety ponuro. Coraz ciężej nam się wstaje, a z dnia na dzień pobudka o 7 rano może stać się prawdziwą katorgą. Jak sobie z tym radzić? Jest na to prosty sposób. Zapoznaj się z jednym z najbardziej znanych układów ćwiczeń rozciągających ciało- opartym na jodze układzie „ Powitanie słońca”.

                Ten zestaw 12 asanów ( asany- pozycje w jodze) tworzy jeden ciągły ruch, w którym to różne pozycje ciała są zsynchronizowane z fazami oddechu. Właśnie to sprawia, że wykonując układ „ Powitanie Słońca”  nie tylko uelastyczniasz i wzmacniasz mięśnie, pracujesz nad swoją gibkością, ale także poprawiasz funkcjonowanie układu oddechowego, krążenia, pokarmowego oraz nerwowego. A co najważniejsze, zachowujesz energię witalną i dobre samopoczucie na cały dzień.

                Zestaw ćwiczeń nie jest trudny, a także dostosowany do sprawności każdego człowieka. Z biegiem czasu, każda asana będzie wykonywana przez Ciebie dokładniej, gdyż  poprawi się Twoja gibkość.  Joga stanie się Twoim przyjacielem nawet w najbardziej ponury poranek.

                Od jutra zatem po wyłączeniu budzika wykonaj układ „ Powitanie Słońca”, który z pewnością Cię rozbudzi, ożywi, a także poprawi samopoczucie. Z uśmiechem na ustach wyjdziesz z domu i będziesz w stanie sprostać wszystkiemu, co Cię spotka. Joga ładuje Twoje baterie energetyczne, a także odpręża, więc śmiało możesz wykonać zestaw ćwiczeń również po stresującym i męczącym dniu.02 Pilates-150ppp

                 Każda pora na jogę jest dobra, bo ma ona wiele zalet, więc nie czekaj- zacznij już teraz i wykonaj 12 asanów, pamiętając o oddychaniu- wdech zawsze wykonuj nosem, a wydech ustami

Do dzieła!

Oto opis asanów, występujących w układzie „ Powitanie Słońca”:

Pozycja pierwsza: stań prosto ze złączonymi stopami, dłonie złóż przed klatką piersiową jak do modlitwy. Oddychaj normalnie.

Pozycja druga: na wdechu unieś ramiona ku górze wychylając się jak najbardziej do tyłu.

Pozycja trzecia: wykonaj skłon w przód robiąc jednocześnie wydech. Jeżeli możesz, oprzyj dłonie na podłodze obok stóp, a głową dotknij kolan.

Pozycja czwarta: robiąc wdech wykonaj przysiad podparty (prawa noga ugięta pod kątem prostym, stopa ułożona pomiędzy dłońmi; lewa noga wyciągnięta jak najdalej do tyłu, staraj się nie dotykać kolanem do ziemi). Głowę unieś ku górze.

Pozycja piąta: w czasie wydechu dostaw prawą stopę do lewej, utrzymuj tułów w linii prostej podpierając się rękami.

Pozycja szósta: wstrzymując oddech opuść ciało w kierunku podłoża, oprzyj się na stopach, kolanach, klatce piersiowej, dłoniach i czole. Pośladki, uda i brzuch unieś ku górze.

Pozycja siódma: podczas wdechu opuść biodra na podłogę. Wspierajac się na rękach unieś w górę klatkę piersiową i głowę.

Pozycja ósma: wykonując wydech podnieś biodra i pośladki do góry, prostując przy tym nogi i opierając się na stopach i rękach. Głowę schowaj miedzy ramiona.

Pozycja dziewiąta: podczas wdechu wykonaj przysiad podparty (lewa noga ugięta pod kątem prostym, stopa ułożona pomiędzy dłońmi; prawa noga wyciągnięta jak najdalej do tyłu, staraj sie nie dotykać kolanem do ziemii). Głowę unieś ku górze.

Pozycja dziesiąta: na wydechu dostaw lewą stopę do prawej. Prostując obie nogi, wykonaj skłon w przód tak jak w pozycji 3 – jeżeli to możliwe, oprzyj dłonie na podłodze obok stóp, a głową dotknij kolan.

Pozycja jedenasta: przy wdechu unieś ramiona w górę i wychyl sie do tyłu powracając tym samym do pozycji 2.

Pozycja dwunasta: robiąc wydech opuść ramiona i powróć do pozycji wyjściowej – dłonie złożone przed klatką piersiową.

Ostatnio bardzo popularna stała się joga dla dzieci- kolejna możliwość, aby dziecko razem z rodzicami spędzało aktywnie czas. 03 ~Klaudia Kropidłowska

3 comments on “Joga – Twój codzienny budzik

  1. get_fit
    20 Listopad 2014

    Faktycznie joga, czy nawet zwykła poranna gimnastyka może wspaniale wpłynąć na resztę naszego dnia. Najlepiej czuję się zawsze, gdy rano, jeszcze przed pójściem do pracy urządzam sobie przebieżkę, a po niej kilka właśnie takich ćwiczeń. Później tylko prysznic i do pracy. Czuję się świeżo, mam energię na cały dzień. Działa to lepiej niż wydłużony sen.🙂

  2. TrocheRuchu
    19 Marzec 2015

    Zgadzam się! Ważne, żeby dzień rozpoczynać aktywnie, później wszystko się układa🙂

  3. Diana
    2 Grudzień 2015

    Bardzo fajny wpis. Jogi jeszcze nie próbowałam, ale wypróbuje. Do tej pory wykonywałam poranne ćwiczenia a popołudniami medytację. W ogóle jestem za prowadzeniem zdrowego trybu życia oraz za stosowaniem medycyny naturalnej, gdyż nie zawsze trzeba łykać garść tabletek, które nafaszerowane są samą chemią. Często jeżdżę na targi zdrowia i ostatnio znalazłam na jednym z stoisk orgonity, a że ostatnio mam kłopot z snem to je kupiłam. Wiem, że działają bo lepiej śpię a rankiem wstaję wypoczęta. Jeśli ktoś jest zainteresowany jak orgonity wyglądają i o ich właściwościach to zapraszam do obejrzenia strony Magicstones. Jest to polski sklep specjalistyczny z orgonitami. Pozdrawiam. Diana.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 17 Listopad 2014 by in Sport and tagged , , , , , , , , .
Jestem Fit
%d bloggers like this: