Artykuły wniosą świeżość w Twój pogląd i sposób życia! Jesteśmy ciekawi świata, przez Naszą dociekliwość rozłożymy na czynniki pierwsze nawet najprostszą informacje.

Jesienne osłabienie


autumn leaves close up background
JESIEŃ. Pora roku, która oprócz złocistych liści kojarzy nam się również z osłabieniem organizmu i częstszymi zachorowaniami. Długie godziny na przystanku, ziąsisty desz, zły ubiór często powodują objawy przeziębienia. Wieczorem daje się we znaki podwyższona temperatura, katar i kaszel.

 

Przygotowaliśmy dla Was kilka przykładów jak zwiększyć swoją odporność w tym czasie, aktywnie wypoczywać a ciepłe kapcie i termofory rzucić w kąt:


Lista rozgrzewających przypraw:


Imbir.
Idealny dodatek do herbat! Imbir w korzeniu trzemy na tarce,dodajemy do herbaty i gotowe.

Kolendra. Przyprawa o smaku korzennym, posiada właściwości przeciwbólowe i przeciwzapalne. Może byc stosowana jako dodatek do zup i potraw. Kolendre zawsze dodajemy na końcu sporządzania potrawy. Gotowana długo traci swoje wartości.

Cynamon. Polecany nie tylko ze wzgledu na słodki aromat,właściwości antybakteryjne czy też przeciwgrzybiczne. Naturalny antyoksydant idealnie rozgrzeje nas w początkowych fazach przeziębienia.

Miód. Każdy z nas wie,że kiedy zaczyna się przeziębienie sięgamy do szafki po miód. Zawiera on dużo mikroelementów m.in. wapń,żelazo,chlor oraz witaminy A,C,B1,B2,B16.

Lipa. Kwiaty lipy pomogą naszemu organizmowi uporać się z bólem gardła.

Pieprz Cayenne. Przyprawa nie tylko dla miłośników ostrych dań. Dzięki niej szybciej pozbędziemy się kataru. Jeśli spożyjemy wcześniej Aspiryne, pieprzu już nie dodajemy,gdyż zmniejsza działanie leku

Syrop z cebuli. Przepis z dzieciństwa:) Pomaga w zniwelowaniu kaszlu i szybciej postawi nas na nogi dzięki wzmocnieniu układu odpornościowego


W okresie przeziębień ważną role odgrywa również nasza dieta. Kiedy nasz organizm jest osłabiony, układ odpornościowy walczy z drobnoustrojami a gorączka powoduje brak apetytu musimy zadbać o odpowiednia ilość mikro i makroelementów w naszej diecie, co pozwoli na zwiększenie ilości białych krwinek( leukocytów), których podstawową funkcją jest obrona naszego organizmu. Tym samym wzmocnimy układ immunologiczny i szybciej staniemy na nogi.


W czasie zachorowań na przeziębienie zalecana jest dieta lekkostrawna, dostarczająca odpowiednią ilość składników odżywczych, witamin i płynów  (których tracimy więcej przez nadmierną potliwość w czasie gorączek).


~ Ula Jałocha

2 comments on “Jesienne osłabienie

  1. Jecamilove
    16 Listopad 2015

    mnie właśnie dopadło. Dlatego rest dzień z herbatami z wkrojonym imbirem i cynamonem do każdego dania dzisiaj.

  2. Ania
    19 Styczeń 2016

    Ja tej jesieni nie miałam czasu na osłabienie… A chętnie bym sobie poleniuchowała w łóżku przez kilka dni😉 Znasz może jakiś sposób na poprawę krążenia i rozgrzanie się? Zimą cały czas mam lodowate dłonie i stopy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 25 Październik 2015 by in Sport, Zdrowie and tagged , , , , , , , , , , , , , , .
Jestem Fit
%d bloggers like this: